A keresőmarketing egy átfogó fogalom, amibe minden eszköz beletartozik, amit felhasználhatunk, hogy a kereső oldalakon magasabb pozícióba kerüljön a weboldalunk. Az egyik fajtája az online marketingnek, az angol neve Search Engine Marketing (SEM). Ennek egy része a keresőoptimalizálás, de annál sokkal több mindent használ a cél érdekében. Maga a keresőoptimalizálás természetes, közvetlenül ingyenes eszközök, amelyek idővel magasabb rangot hoznak az oldalunknak. A keresőmarketing viszont fizet is a besorolásért, ezáltal hamarabb hozva eredményeket. Fontos tudni, hogy ez nem egy egyszeri munka, hanem hosszú, állandó folyamat. A keresőmarketing folyamatos munkát / szakembert kíván, mivel a keresőmotorok és oldalak is folyamatosan újulnak, változnak és a versenytársak is folyamatosan optimalizálják, hirdetik az oldalukat. Ha elérünk egy jó pozíciót, a számunkra fontos kulcsszavakra, aztán nem foglalkozunk vele folyamatosan lejjebb és lejjebb fog esni a találati rangsorban az oldalunk.
Fizetett listázás: Ez egy olyan keresőmarketing eszköz, amivel egy bizonyos összeg befizetéséért szerepeltetni fogja az adott honlapot a találati listában. Sajnos nem minden keresőnél elérhető ez az eszköz, pl. pont a Google kivétel, itt nem lehet használni arra hivatkozva, hogy így eredményesebb találatokat tud produkálni. Viszont a többi keresőnél lehetőségünk van rá és a fizetési lehetőség 3 formája adott: éves, kattintási és vegyes.
Fizetett hirdetés: Ezek a hirdetések a keresőoldalakon a természetes találatok mellett szerepelnek. Nagy előnye, hogy itt kattintásokért kell fizetni, nem pedig általánosan a megjelenésért, mint sok más helyen a marketing közegben. Ez egy nagyon hatékony hirdetési forma, hiszen csak akkor kell fizetnünk a célirányosan megjelenített hirdetéseinkért, ha rá is kattintanak a potenciális ügyfelek / vásárlók. Az angol neve Pay Per Click (PPC). A két legnagyobb rendszer a Google Ads és a Yahoo Overture. Amerikában az online reklámköltségvetés mintegy 40%-át teszi ki, tehát jelentős szerepe és hatása van az online marketingben.
Szövegírás: Tudatosan és szakszerű tartalommal töltjük fel az oldalunkat. Ezek olyan írások ahol már használjuk a keresőoptimalizálást, tehát az adott kulcsszavak köré építjük fel a szöveget, hogy a keresőmotorok azt jó helyezésben jelenítsék meg és potenciális látogatókat vezessünk az oldalunkra. Viszont maga a tartalom egyben érdekes a látogató számára, felkelti az érdeklődését ezáltal vásárlóvá / ügyféllé konvertálva.
A keresőmarketing részei:
Keresőoptimalizálás: Itt meghatározzuk, hogy milyen fontos kulcsszavai vannak az adott weboldalnak, amire azt akarjuk, hogy rátaláljanak a kereső oldalakon és itt javítjuk a találati helyezéseiket. Fontos a kulcsszavak sűrűsége, hogy milyen gyakorisággal található meg az adott szó a weboldalunkon. Valamint a keresőrobotok számára jól olvashatóvá alakítjuk a weboldal struktúráját (felépítését) és tartalmát.Fizetett listázás: Ez egy olyan keresőmarketing eszköz, amivel egy bizonyos összeg befizetéséért szerepeltetni fogja az adott honlapot a találati listában. Sajnos nem minden keresőnél elérhető ez az eszköz, pl. pont a Google kivétel, itt nem lehet használni arra hivatkozva, hogy így eredményesebb találatokat tud produkálni. Viszont a többi keresőnél lehetőségünk van rá és a fizetési lehetőség 3 formája adott: éves, kattintási és vegyes.
Fizetett hirdetés: Ezek a hirdetések a keresőoldalakon a természetes találatok mellett szerepelnek. Nagy előnye, hogy itt kattintásokért kell fizetni, nem pedig általánosan a megjelenésért, mint sok más helyen a marketing közegben. Ez egy nagyon hatékony hirdetési forma, hiszen csak akkor kell fizetnünk a célirányosan megjelenített hirdetéseinkért, ha rá is kattintanak a potenciális ügyfelek / vásárlók. Az angol neve Pay Per Click (PPC). A két legnagyobb rendszer a Google Ads és a Yahoo Overture. Amerikában az online reklámköltségvetés mintegy 40%-át teszi ki, tehát jelentős szerepe és hatása van az online marketingben.
Szövegírás: Tudatosan és szakszerű tartalommal töltjük fel az oldalunkat. Ezek olyan írások ahol már használjuk a keresőoptimalizálást, tehát az adott kulcsszavak köré építjük fel a szöveget, hogy a keresőmotorok azt jó helyezésben jelenítsék meg és potenciális látogatókat vezessünk az oldalunkra. Viszont maga a tartalom egyben érdekes a látogató számára, felkelti az érdeklődését ezáltal vásárlóvá / ügyféllé konvertálva.
