Keresőoptimalizálás, hogyan válasszunk keresőoptimalizáló céget? Milyen profitnövekedésre számíthatok?

Keresőoptimalizálás, hogyan válasszunk keresőoptimalizáló céget?

keresőoptimalizálás
A legfontosabb dolog a kezdetekben, hogy tisztában legyünk azzal, hogy mire is van a vállalkozásunknak szüksége, és, hogy ezt, hogyan lehetne a legköltséghatékonyabban elérni. A keresőoptimalizálás nem minden szegmensnek megfelelő. Miután meggyőződött arról, hogy Önnek a SEO-ra van szüksége a következő lépés a választás folyamata.

Sok olyan emberrel találkoztam, akik úgy döntöttek, hogy elsajátítják a keresőoptimalizálást és maguk foglalkoznak vele. Az ilyen elhatározás becsülendő és nagy elhatározás, azonban a keresőoptimalizálás egyre nehezebb és bonyolultabb folyamat. Régebben (2009-2013) a SEO sokkal könnyebb volt mert az algoritmusok fejletlenek voltak és a Google adatbázisa is jóval csekélyebb volt. Napjainkban az autodidakta módszer már egyre nehezebb és az eredmények is sokkal lassabban érvényesülnek. Nem azt akarom a kedves olvasóba sulykolni, hogy lehetetlen mert igenis lehetséges de kapcsolati rendszer és segítség nélkül nagyon nehéz és idő igényesebb jobb helyezéseket elérni.

Számos cég ígéretekkel illetve garanciával kecsegtet, ami biztonságérzetet jelenthet a gyanútlan vállalkozó számára. Sajnos az ilyen jellegű kijelentések és ígéretek rontják a keresőoptimalizáló szakemberek szavahihetőségét. Mivel a Google nem ad ki hivatalosan információkat az algoritmusok szempontjaival kapcsolatban ezért senki sem tudja pontosan garantálni azt, hogy a kulcsszóval az oldal a megadott helyén marad. Olyan ígéretek talán még helytállók lehetnek, hogy csak a biztos helyezések után kell fizetni. Azonban a Google egyre jobban szeretné kiszorítani a manipulatív cégek működését a kereső piacról ezért minden eszközzel harcol ellene, hogy a találati lista folyamatosan változzon.

Napjainkban szinte minden nap tapasztalható már, hogy a különböző eszközökön a találati lista teljesen más. Ennek az oka a mobilbarát illetve a responzív megjelenítés kierőszakolása a weboldal készítő cégekből. Mérések alapján a világon hatalmas százalékban nőtt a mobil illetve a tableten böngésző felhasználók száma.

A kérdés alapjaira visszatérve, hogy melyik céget is érdemes választani a válasz nagyon egyszerű. A google keresőjében az első oldalon lévő cégek azért vannak ott mert valamit jól csinálnak. Érdemes végig gondolni, hogy, hogyan is cselekszünk. Valószínűleg az első helyeken lévő oldalaknál sokkal magasabb az ajánlatkérők száma és az 1 szakemberre jutó oldalak mennyisége is jóval több lehet. Akik a 2. oldalon szerepelnek, azok sem számítanak rosszabb szakembereknek, több ok is szólhat a mellett, hogy miért nem az első oldalon szerepelnek. Pl.: Más médiumokkal is hirdetik magukat és elég nekik a 2.-3. oldal, kisebb cégetek akiknek kisebb a kapacitások vagy csupán minőségi szolgáltatást nyújtanak kevesebb ügyfélnek viszonylag drágábban.

Egyszóval, négy lehetőséget látok ha keresőoptimalizálásról van szó:

  1. Nagy cégek akik nem foglalkoznak 1 weboldallal olyan mélyrehatóan mert vár a többi.
  2. Kisebb cégek akik több időt és energiát fordítanak az oldalakra de a díjazásuk drágább lehet.
  3. Olyan cégek akik más területen is hirdetnek és nincs szükségük az elsők közé kerülni. A első kettő között ez a lehetőség a középút.
  4. Olyan egyéni vállalkozók akik vállalják mellékállásként az oldalak keresőoptimalizálását.
  5. A választásnál érdemes több cégtől kikérni az ajánlatot ugyanis az a letöbb helyen ingyenes.

Milyen profitnövekedésre számíthatok, mennyi időn belül, ha keresőoptimalizálok?

Mivel keresőoptimalizálásról beszélünk ezért időpontot mondani erre a kérdésre majdnem, hogy lehetetlen.

Időpontot csak viszonyítva lehet adni, itt arra gondolok, hogyha már van vagy volt olyan kulcsszó amivel 1x már foglalkozott a cég akkor tudhatja, hogy mennyi idő alatt sikerült behoznia jó helyre persze ha sikerült. Ez a viszonyított idő sem pontos sőt mondhatni 50%-os csak mert a helyezések javulása a weboldal minőségétől, életkorától és az esetleges káros eddig elvégzett módosításoktól is függ stb.

A profit növekedése a látogató szerzéstől függ amit a keresőoptimalizálás biztosít. Tegyük fel, hogy van egy webáruháza amiben nagyobb értékű dísztárgyakat értékesít. A látogatók mérése alapján fél évre visszamenőleg napi kb 100 látogatója volt úgy, hogy a 2. oldal közepén helyezkedik ez az oldal. A várt profit 50%-át érte csak el a teljesítmény. Úgy dönt, hogy keresőoptimalizálás szolgáltatást vesz igénybe. Az oldalt a kiválasztott cég vagy vállalkozó az első 3 helyre sikeresen behozza. A látogatók száma nagyobb lesz és így a profit növekedése is van lehetőség. Attól, hogy több a látogató az nem biztosíték arra, hogy több lesz a profit is. Fontos megemlíteni, hogy a keresőoptimalizálást mint egyedüli marketing eszközt nem érdemes egymagában használni. A nagyobb profit és a nagyobb célközönség eléréséhez számos más marketing technikát ajánlatos egymás mellett alkalmazni.
google algoritmus