Mit fognak csinálni az weboldalammal ha keresőoptimalizálják?

Mit fognak csinálni az oldalammal?

weboldal logo

A keresőoptimalizálás mára már jóval túlmutat a linképítésen vagy a meta adatok kitöltésén. A google elvárja, hogy a weboldalnak a szerkezete a mai technológiáknak megfelelően legyen megcsinálva. Ez azt jelenti, hogy a weboldalak forráskódját úgy kell átalakítani vagy egyből úgy megírni, hogy a kereső robotjainak megfeleljen. Ezeknek a változtatásoknak hatására az oldal sem funkcionalitásában és sem megjelenésében nem fog megváltozni kivéve, ha a seo szakember módosításokat kér, és az ügyfél elfogadja.

Kinézet (smink / dizájn) a keresőoptimalizálásban:

Míg régen (2005) amikor az internet éppen, hogy csak pislákolt egy sima egyszerű weboldal csupán tartalomból és nagyon minimális dizájnból állt. Ez jelenthet pár képet és pár sor szöveget. Ekkor még nem volt annyira fontos, hogy lenyűgözzük a látogatókat a animációkkal, mobilnézettel, 1 kattintásos vásárlással stb. 2017-ban megközelíthetőleg 1,8 milliárd weboldal volt a világon (ez nagyon sok konkurencia).
Ami a keresőoptimalizálásban fontos a kinézettel (sminkkel / dizájnal) kapcsolatosan:
  1. Óriási grafikák elkerülése, mindig a tartalmat kell előtérbe helyezni.
  2. Igaz 2018-ban a videók már elég jól teljesítenek egy weboldalon és jár is érte megbecsülés a google-tól de, ha ezt szövegként írjuk le az még többet ér.
  3. Vakok és gyengén látók is interneteznek, ezt ne feledjük! Nekik is érdemes nézetet kialakítani és az a google szemében nem hátrány.
  4. Még ma is nagyon gyakran használjuk a papírt és előfordul, hogy egy cikket vagy blogról valami tartalmat ki akarunk nyomtatni. Ilyen esetben a nyomtatóbarát kinézet nélkülözhetetlen lehet.
  5. Végül legfontosabb a mobil nézet! „2020-ra több mobiltelefon-tulajdonos lesz a világon, mint ahányan hozzájutnak elektromos áramhoz vagy vezetékes vízhez – derül ki a Cisco éves jelentéséből,”

A weboldal motorja mennyire befolyásolja a seo-t?

A google egyre okosabb és okosabb ez tény! Míg régen elég volt 10 perc módosítás és máris első helyeken voltunk, mára már ez napi szinten órákat vesz el egy keresőoptimalizáló életéből 1 weboldalnál. A motor vagyis a weboldalunk motorja is befolyásoló tényező a helyezésekben, de hogyan is?

Vannak nagy tartalomkezelő rendszerek (CMS-ek) amiket a google ismer és ha a weboldal ebben van megírva akkor plusz pontot kapunk érte. Amit már ismerünk azt nem kell újra megértenünk! Igaz, hogy a google mesterséges intelligenciái már egy egyszerű ember szintjén mozognak de még nekik is időbe telik egy rendszert megérteni. Ezért ha pl Wordspress-t vagy UNAS-t esetleg E-107-et használ akkor az némileg segít a googlének megérteni a weboldalt.

Hátrányok a tartalomkezelők szempontjából:

Ugyanakkor egyben egy kis hátrány is ha ilyen tartalomkezelőket használunk! Sajnos a hátulütője a biztonsági rések és a betöltési idő. 2017 decemberében 1 millió Wordpress oldalt törtek fel ami seo szempontból akár teljes bukás is lehet. Ugyanis ha nem vesszük észre és hetekig így megy az oldal (vagyis sehogy) akkor a google elkönyveli mint megtámadott oldal vagy elhanyagolt oldal és hatra sorolja. Természetesen ha megvannak a megfelelő biztonsági mentések és időben észrevesszük a támadást akkor nem lesz semmi probléma. De! megéri a kockázatot?

A másik nagyon fontos mondhatni létfontosságú dolog a betöltési idő. A CMS-sek betöltési ideje elég lassú mivel adatbázist használ és nem igazán lehet benne komoly módosításokat csinálni felhasználói szinten. Sajnos 2016 óta a mobil forradalom miatt a betöltési idő létfontosságú. Gondoljunk bele! A buszmegállóban várva mennyi időt vagyunk hajlandók egy weboldal betöltésére várni? Nem is beszélve az adatforgalomról!
google algoritmus