
Jenleg a találati lista első oldala viszi el a látogatók kb ~90%-át, amiből az első 3 találat a megközelítőleg 80%-át elviszi a hirdetés (az első maximum 4 fizetett hirdetés). Ezek a százalékok folyamatosan változnak ezért elég nehéz pontos adatot megadni, de megközelítőleg helyes. A látogatók elérése érdekében igen fontos az első 3-ba kerülni, de legalább az első oldalra.
Egy hétköznapi példa a helyezések megértéséhez
Pl: Vegyük példának egy futóverseny eredményeit vagy egy lóversenyét. A figyelem szinte mindig az első 3-4 versenyzőre szűkül le a verseny közben majd a “finisben” már ez is szűkül a legesélyesebbekre. Miután vége a versenynek mindenki emlékszik, hogy ki nyerte meg vagyis, hogy ki volt az első és talán a 2. is. A 3. versenyzőre már jóval kevesebben emlékeznek. Akkor az 10. résztvevőre ki fog emlékezni? Ugyan így van a Google találati listájával, az elsőkre még emlékszünk, de a végére már nemigazán (vagy meg sem néztük).Milyen technikákat lehet alkalmazni a keresőoptimalizálásban?
2 féle technika létezik a keresőoptimalizálásban ugyan úgy mint a való életben: szabad és a tilos. A szakemberek ezt úgy szokták emlegetni, hogy fekete és fehér kalapos technika. A fekete kalapos technikákkal viszonylag gyorsabban el lehet érni a cél de nagyon rövid ideig. Jelenleg 2019-ben már ez is elég nehéz mert a google-nak a mesterséges intelligenciái nagyon megnehezítik ezeknek a technikáknak az alkalmazását.A google régebben ezeket nehezebben szűrte, ki de mára ez egyre gyorsabban megy neki. Több olyan algoritmust futtat a kereső, amit csak azért fejlesztett ki, hogy büntesse a weboldalakat. Ezek a büntetések lehetnek több heti, havi illetve éves vagy a legrosszabb esetben örökös büntetés is. A büntetések hatására az oldalak hátrébb sorolódnak vagy teljesen eltűnnek a találati listáról.