
A SEO audit mára már divat kifejezéssé vált, mint ahogy olvasható magyarul ez keresőoptimalizálás vizsgálatot jelent. 2017 kezdete óta trend lett, hogy főleg angolul használjuk a szakkifejezéseket a keresőoptimalizálásban.
MI is ez az audit?: egyszerűen elemzést jelent. Magyarország is kezd lassan felnőni a nagyok közé és így a vállalkozások többsége már saját informatikust alkalmaz. Miért is fontos ez? Azért mert nem kell 3-4 céget megbízni a webhelye működtetésével és így házon belül marad, itt jön képbe a SEO audit. Abban az esetben ha van egy informatikusunk akkor neki nincs másra szüksége csak egy részletes leírásra, hogy mit kell csinálni a weboldalon, hogy az jobb helyezést érjen el. Ennek hatására nem kell a keresőoptimalizálónak semmit csinálni az oldallal (on site) és gyorsabban tud haladni a keresőoptimalizálás más területeivel.
MI is ez az audit?: egyszerűen elemzést jelent. Magyarország is kezd lassan felnőni a nagyok közé és így a vállalkozások többsége már saját informatikust alkalmaz. Miért is fontos ez? Azért mert nem kell 3-4 céget megbízni a webhelye működtetésével és így házon belül marad, itt jön képbe a SEO audit. Abban az esetben ha van egy informatikusunk akkor neki nincs másra szüksége csak egy részletes leírásra, hogy mit kell csinálni a weboldalon, hogy az jobb helyezést érjen el. Ennek hatására nem kell a keresőoptimalizálónak semmit csinálni az oldallal (on site) és gyorsabban tud haladni a keresőoptimalizálás más területeivel.
A SEO audit fejlődése:
Még amikor felívelőben volt a keresőoptimalizálás mint szolgáltatás a SEO audit is pénzbe került és arra jött még a keresőoptimalizálás havidíja vagy sikerdíja. 2018-ra már szinten minden SEO audit ingyenessé vált mivel komplett online eszközök vannak, amik pillanatok alatt automatikusan le elemzik a weboldalt. De! ne feledjük a legpontosabb ha Ön magunk csináljuk mint mindent az életben.Milyen lépésekből áll egy keresőoptimalizálás elemzés (SEO audit):
- Általánosan megnézzük, hogy mi a weboldal előtörténete és a jelenlegi helyzete seo szempontból.
- Kulcsszóvizsgálat kezdve a jobb helyen lévő konkurencia oldalaival.
- A weboldal ki és befelé mutató linkjeinek az elemzése.
- A google kereső és a látogatók szemében lévő oldal belső linkhálózatának az elemzése.
- A weboldal tartalmának a részletes vizsgálata.
- Az oldal technikai vizsgálata (forráskód, szerver beállítások válaszidők).
- Javaslatok készítése a jobb eredmény elérése érdekében.